Banken vinden het fijn dat je als ondernemer niet 24 uur per dag je saldo checkt. Omdat ze geld verdienen met jouw geld.
Over Bizner
Bizner Bank was een van de eerste online zakenbanken die het ‘anders’ deed. Met een opvallend frisse campagne positionerde Bizner Bank zich als de zakenbank die wars is van betutteling. De vormgeving was zijn tijd ver vooruit. Het stempel ‘hipsterbank’ zou tegenwoordig prima passen bij Bizner. De toon was net zo opvallend. Rauw, eerlijk, geschreven in de beleving van de gebruiker. Met billboards als: “Heb jij een goed businessplan? Hoeven wij het niet te zien,” zette Bizner zichzelf direct naast de ondernemer. Die weet tenslotte zelf heel goed waar de kansen liggen en daarmee ook de verantwoordelijkheden. De introductie ontging ook andere opdrachtgevers niet. Meerdere SAN-awards vielen Bizner ten deel. Bizner was ongewoon. Ongewoon. Ondernemend.
De adaptaties
XXS Amsterdam was nauw betrokken bij de uitrol van alle communicatie van Bizner Bank. Blogs, bannering, tv-commercials, jaarverslagen en tutorials, Copyman verzorgde het leeuwendeel van deze copy. Samen met art-director Sheldon Bont en animator Tony Vicentino ontwikkelde hij onder meer de tutorial voor een van de functionaliteiten: BizFlow. BizFlow automatiseerde de cashflow tussen betaal- en spaarrekening om altijd een optimaal rendement uit de rekeningen te halen, zodat dat de ondernemer daar beter van werd. Inmiddels is Bizner Bank ingehaald door de tijd, en heeft moeder Rabobank de activiteiten ingelijfd onder eigen noemer. Wat rest zijn de prijzen, en natuurlijk de zoetgevoosde voice-overstem van actrice Rifka Lodeizen, geregisseerd door.. Copyman.