Select Page

Onnodig te zeggen dat die huidige bewaarplekken waar dat spul staat af te koelen, natuurlijk wat minder goed te beschermen zijn tegen calamiteiten, natuurrampen of terrorisme. Ter vergelijking: de eerste windmolenramp moet nog plaatsvinden.

De Pitch

Greenchoice is een van de eerste aanbieders van het fenomeen groene energie. Daar wil je als creatief en zelfvermaard early adopter natuurlijk bij zijn. Waarom? Iets met de wereld verbeteren, goed doen, je talent ten goede laten komen van de volgende generatie. En ondertussen een leuke boterham verdienen, natuurlijk. Want Gekke Henkie, dat zijn we niet. Op verzoek van Purple Cows Unlimited ontwikkelde ik een aantal pitches die aansloten bij de gedachte dat omschakelen naar schone energie een keuze is, en niet moeilijk.

De uitkomst

Het werd een waar ideeën-offensief en Greenchoice hapte toe. Aan de slag! Met verkiezingen voor de deur was het natuurlijk makkelijk aanhaken. De eerste opdracht leverde al direct controverse op. Want, hey. Als je met een stel drieste off-roaders aan de gang gaat, dan kun je er tuk opzeggen dat er hier en daar wat modder opspat. Is niet erg, juist niet. Want controversieël is die energiehandel al lang. Daar verandert een paginagrote geengageerde advertentie in de Telegraaf waarin Greenchoice de kiezer aanspoort met hun verstand te kiezen niet zo heel veel aan. Of toch wel? Inmiddels is Greenchoice een betrouwbare speler in de eco-energie. En kunnen wij ooit, echt waar, het geluk van een schoner milieu ervaren. Dankzij die ene pitch? Ja, misschien wel. Een beetje. Toch?

Voor de pitch heb ik een aantal invalshoeken gekozen. Een logische keuze-variant, waarin de nadruk ligt op het logische karakter van ‘groen’. De Energiecentrale-variant richt zich op het volledige alternatief dat groene energiewekking biedt voor fossiele brandstoffen. De derde variant speelt in op de persoonlijke voordelen van groene energie en besmeurt de fossiele winning. Met een knipoog natuurlijk. Want er mag gelachen worden om een schoner milieu.

P.s.: de carroussel hieronder kan strakker, maar probeer zelf maar eens een powerpoint in een webpagina te proppen. Ik bedoel maar.

Het resultaat van de pitch was: een nieuwe klant. Samen met Herbert van Hoogdalem van Purple Cows Unlimited kwam het onder meer tot deze advertentie in de Telegraaf. Vlak voor de verkiezingen, met als credo: kies wijzer.